Bogyó Lívia vagyok, a 4. b osztály osztályfőnöke. Osztályomban a magyar irodalom, nyelvtan, matematika és környezet tantárgyakat tanítom. Több évtizede vagyok a pályán, örömmel és fáradhatatlanul.
Tesszük a dolgunkat az első naptól kezdve, szorgalmasan, egymást tisztelve, szeretve. Miután a biztos alapokat elsajátították, kiskamasszá cseperedve elválnak útjaink.
Büszkeséggel tölt el, hogy az évek során sok diákom bekerült 8 osztályos gimnáziumba. Örömmel tölt el, hogy régi gyerekeim a mai napig meglátogatnak. Vannak, akik már gyermeküket íratják be hozzám.
Természetesen – mint minden új állomása életüknek – izgalommal, kíváncsisággal teli. Tanítóként segítem az óvoda-iskola átmenet megkönnyítését mindannyiuk számára.
Elengedhetetlennek tartom a szülők és a tanítók közötti jó kapcsolatot, csapatmunkát. Ez feltétele annak, hogy a sok egymásnak ismeretlen gyermekből igazi, egymást segítő, megértő, elfogadó közösség váljon. Több évtizedes tapasztalatom azt mutatja, hogy ennek hiányában ezt a célt nem lehet elérni.
Fontosnak tartom, hogy a gyerekek felismerjék, mennyi mindenben fejlődnek, mennyi tudást szereznek a mindennapokban.
Az előforduló nehézségeken segít túllépni egy kis játék, humor és lazulás. 😊
Mindig öröm, várakozás és izgalom, hogy szeptembertől kikkel fedezhetem fel betű-, számország és a természet titkait.
„A gyermeknevelés és a tanítás során a legfontosabb, hogy egy gyerek mindig tudja, akkor is szeretik őt, ha nem tökéletes, és hogy ezen képes javítani. Ez olyan bizalom a felnőtt részéről, amit minden korú gyerek megérez! Hogy hisznek benne. Tévedhet, hibázhat. Nem kell tökéletesnek lennie. A világ sem az.” (Tari Annamária)
Szeretettel várom tanító párommal a leendő elsősöket!
Lívia néni
Szabóné Vichor Andreának hívnak. Sárospatakon végeztem a Comenius Tanítóképző Főiskolán. Később az ELTE tanítóképző karán szereztem fejlesztő diplomát (diszlexia, diszgráfia reedukációs stúdium).
Családommal 22 éve költöztünk Gödöllőre. Lassan 20 éve tanítok a Gödöllői Damjanich János Általános Iskolában. Jelenlegi negyedikes osztályomban matematika, magyar nyelv, irodalom, környezetismeret, vizuális kultúra, technika és tervezés és ének-zene tantárgyakat tanítom.
Kétgyermekes anyukaként tudom, hogy az iskolakezdés hatalmas váltás minden kisgyermek és szülő életében. Célom, hogy ezt a folyamatot megkönnyítsem. Fontosnak tartom, hogy a gyerekek örömmel jöjjenek az iskolába, szívesen, jó kedvvel tanuljanak, élmény legyen számukra az itt eltöltött idő. Nélkülözhetetlennek tartom a szeretetteljes, biztonságot adó, vidám légkör megteremtését. Nevelésemben a tudás, az elvárások, a társak elfogadása mellett, helye van a jókedvnek és a humornak is. Tanóráimat igyekszem minél játékosabban vezetni, színesíteni. Tisztában vagyok azzal, hogy a mai gyerekek már a digitális nemzedékhez tartoznak. Ezt szem előtt tartva használom fel a tanítás-tanulási folyamatban a digitális tartalmakat és eszközöket.
Célom a jó osztályközösség kialakítása. Ennek érdekében több tanórán kívüli közösségi programot szervezek. Törekszem a szülőkkel való együttműködő, őszinte, bizalommal teli kapcsolat kialakítására.
Hiszem, hogy minden tanuló tehetséges valamiben. Nekünk, pedagógusoknak és a szülőknek együttesen kell megtalálnunk, melyek azok a területek, ahol a gyerekek tehetsége ki tud bontakozni. Ahogy dr. Czeizel Endre írta: ”a szürkének látszó kavicsból is előtűnik a drágakő csillogása.”
Szeretettel és örömmel várom a következő tanévben iskolánk leendő tanulóit!
Andi néni
Zimányi Katalin vagyok. 1999-ben a Budapesti Tanítóképző Főiskolán szereztem a diplomámat. Gödöllőn élünk férjemmel és 3 fiunkkal, akik 20, 19 és 15 évesek.
12 éve tanítok a Damjanich iskolában, előtte a Petőfiben voltam állományban.
Jelenleg a 4. c osztályfőnökeként én tanítom a magyart, a környezetet, a testnevelést, az éneket és a kézműves tárgyakat. Tanító páromé a matematika, az etika és a digitális kultúra, amit 3. évfolyamtól tanulnak a gyerekek.
Az alsó tagozat különösen fontos a gyerekek életében. Az első élmények, az első tapasztalatok az iskolában meghatározóak a gyerekek személyiségfejlődésében. Ennek tudatában igyekszem barátságos, szeretetteljes, családias légkörben bevezetni a rám bízottakat a tudás világába, az iskolai életbe.
Célom, hogy a gyerekek szeressenek iskolába járni. Tapasztalatom szerint egy összetartó, jó hangulatú osztályban, ahol mindenki megtalálhatja a helyét, könnyebben megy a tanulás, és az esetleges kudarcok is könnyebben feldolgozhatók.
Törekszem a szülőkkel minél együttműködőbb, harmonikusabb kapcsolat kialakítására. Ez elengedhetetlen ahhoz, hogy kiegyensúlyozott, boldog gyerekeket neveljünk.
Szeretettel és izgatottan várom a leendő elsősöket!
Kati néni