A leendő elsős tanító nénik bemutatkozása

Nagyné Cziczka Anita

Gyermekkori álmom vált valóra, amikor 1997-ben a Budapesti Tanítóképző Főiskola elvégzése után elkezdtem pedagógusként dolgozni. Az eltelt időszak alatt a pályám során több osztályt is végigkísérhettem az alsó tagozatos éveiken. Az eközben megszerzett tapasztalatok, valamint három gyermekem születése nagy hatással volt a mai pedagógiai szemléletemre. Jelenleg a Gödöllői Damjanich János Általános Iskola 4. c osztályának osztályfőnöke vagyok.

Bár az én gyermekeim már mind a hárman felnőttek, jól tudom, milyen izgalom egy család életében, amikor az óvodás éveknek egyszer csak vége szakad.

Az első osztály kiemelt feladatának tartom a nyugodt, családias légkör kialakításának megteremtését, miközben játékos keretek közt, a fokozatosság elveit követve bevezetjük a gyerekeket az iskolai életbe. Célom, hogy mindenki megtalálja a helyét az osztályközösségben.

Törekszem arra, hogy alkalmazkodjam a mai kor elvárásaihoz, ennek érdekében a tananyagot a Mozabook tanári oktatóprogram használatával igyekszem szemléletesebbé, színesebbé varázsolni.

Fontosnak tartom továbbá, hogy az egyéni képességeket figyelembe véve a lemaradó tanulókat segítsem, támogassam, ugyanakkor a tehetség kibontakoztatására is legyen lehetőség. A tehetséggondozó, versenyekre felkészítő foglalkozások ezt a célt szolgálják.

Mindannyiunk közös célja, hogy gyermekeink kiegyensúlyozott, a világra nyitott, érdeklődő személyiséggé váljanak. Úgy gondolom, mindezt elősegíti a szülőkkel való kölcsönös bizalmon alapuló együttműködés, valamint a következetes, szeretetteljes nevelés.

Szeptembertől szeretettel várunk minden új kisdiákot az iskolánk közösségébe!

Nagyné Cziczka Anita


Rabie-Gyenge Katalin

Rabie-Gyenge Katalinnak hívnak, két gyermek édesanyja vagyok. 2013 óta élek Gödöllőn, és azóta a Damjanich János Általános Iskolában tanítok.

Az első osztály megkezdése izgalmas mérföldkő a gyermekek életében, amely nemcsak a tanulás megkezdését jelenti, hanem egy új közösségbe való beilleszkedést is. Olyan nyugodt, szeretetteljes légkört szeretnék kialakítani osztályomban, ahol a gyerekek jól érzik magukat, bátran kérdezhetnek, együttműködve segítik és elfogadják egymást.

Célom, hogy minden tanuló stabil alapokat szerezzen, miközben örömmel és kíváncsisággal éli meg iskolás éveit. Fontosnak tartom, hogy a gyermekek a saját tempójukban fejlődhessenek, segítsem a nehezebben haladókat, miközben a tehetséggondozásra is hangsúlyt fektetek.

Hiszem, hogy a gyermekek harmonikus fejlődéséhez elengedhetetlen a bizalom és az együttműködésen alapuló kapcsolat kiépítése a szülőkkel.

A zene mindig is meghatározó része volt az életemnek. Pedagógusként én is szeretném továbbadni a zene iránti szeretetemet diákjaimnak, így törekszem arra, hogy ritmikus és dallamokra épülő készségfejlesztő játékok segítségével még élményszerűbbé tegyem a tanulást. Emellett sokat rajzolunk, festünk, kézműveskedünk, hogy megtapasztalják az alkotás örömét és ezáltal sikerélményhez juthassanak.

Már nagyon várom, hogy megismerjem leendő elsős kisdiákjaimat, és együtt induljunk el ezen az izgalmakkal és szépségekkel teli felfedezőúton!

„A gyermek olyan, mint egy pillangó a szélben. Néhány magasabbra tud repülni, mint mások, de mindegyik, a legjobb tudása szerint repül. Miért is hasonlítanád össze őket? Mindegyik más. Mindegyik különleges. Mindegyik gyönyörű.”

Rabie-Gyenge Katalin


Virth Gabriella

Wirth Gabriella vagyok, 9 éve dolgozom a Gödöllői Damjanich János Általános Iskolában. Jelenleg a 4.a osztályban matematikát, magyart, környezetismeretet és testnevelést tanítok.

Öt gyermek édesanyjaként többször átéltem már az iskolakezdés szülő és gyermek számára egyaránt izgalmas időszakát. Éppen ezért igyekszem szeretetteljes, nyugodt légkörrel biztosítani az óvoda és az iskola közötti zökkenőmentes átmenetet.

Célom az iskola első éveitől kezdve a tanulás megszerettetése. Ezt az életkori sajátosságok figyelembevételével, játékos módszerekkel, változatos munkaformákkal igyekszem megvalósítani.

Fontos számomra az egymást tisztelő, segítő osztályközösség kialakítása, amelyben minden kisgyermek megtalálja a helyét, megérezheti saját értékét és az összetartozás erejét.

Hiszem, hogy a szülőkkel kialakított bizalomra épülő, jó kapcsolat megteremtheti a szülő-pedagógus-gyermek hármas egységét, amely a sikeres, örömteli tanuláshoz és derűs iskolai évekhez vezethet.

Jövőre ezt kívánom minden iskolánkba érkező családnak! Várjuk Önöket szeretettel!

Virth Gabriella