Garabonciás Színtársulat

A Garabonciás Színtársulat a Gödöllői Damjanich János Általános Iskola tantestületéből, dolgozóiból, szülőkből és iskolán kívüli támogató személyekből szerveződött, amatőr társulat. A kezdetben lelkes pedagógusokból verbuválódott társulat az évek folyamán egyre színvonalasabb produkciókkal állt színpadra és vált Gödöllő város színfoltjává. Az évek során a csoport nemcsak lelkes, de a „színházcsinálást” elhivatottan művelő és a szakmai fejlődést igénylő amatőr társulattá fejlődött.

A Garabonciás Drámapedagógiai Műhely a Garabonciás Színtársulat tagjaiból alakult 2008-ban, lévén a tagjai nagyrészt ennek az iskolának a pedagógusai. A színházi nevelés azért került a látóterünkbe, mert a társulatban egyre többen kezdtek érdeklődni a drámapedagógia iránt és úgy gondolták, hogy szívesen egyesítenék a két területet (a színházat és a drámát) ebben a komplex művészetpedagógiai módszerben.

2008 júliusában hivatalosan is létrejött egyesületünk tevékenysége tehát kétirányú, egyrészt színházi előadások, másrész TIE foglalkozások létrehozása. Nagy segítség számunkra, hogy a gödöllői Művészetek Háza befogadta a programot és állandó helyet biztosít számára. Munkánkkal elértük, hogy nem csak a város, de a kistérség iskolái is érdeklődnek a programjaink iránt.

2010 májusában társulatunk szervezte meg a SZNTOT-ot (Színházi Nevelési Társulatok Oszágos Találkozója), amely országos szintű szakmai találkozó.

Szintén 2010-ben Tréfa című programunk részt vett egy nemzetközi kutatásban A DICE („Drama Improves Lisbon Key Competences in Education / A drámapedagógia hatása a lisszaboni kulcskompetenciákra”) egy európai uniós támogatással megvalósult, nemzetközi kutatási projekt volt. A kutatás megvalósításában tizenkét ország vett részt.

2013-ban pedig egy, a magyarországi színházi-nevelési palettát feltérképező kutatás résztvevői voltunk, melynek eredményeképpen a kutatást összegző könyv említi szervezetünket és a gyerekeknek, fiataloknak kínált programjainkat.

Működésünk koronája az az elismerés, hogy tíz éves amatőr színházi múltunk és az elindított színházi nevelési programunk eredményeként Gödöllő város képviselőtestülete a Garabonciás Színtársulatnak ítélte 2009-ben a „Gödöllő Kultúrájáért Díjat”.

 Művészeti vezetőnk Mészáros Beáta 2016-ban Gödöllő városa elismerve kulturális, ének-zenei és drámapedagógiai munkáját elismerve „ Gödöllő Városért Dijat” vehette át.

 

Előadásaink:

 

1999 Biobanya mese saját ötlet alapján
2000 Vöasö színjáték
2001 Pipin musical
2002 Heltai Jenő: Úri jog vígjáték
2003 Molnár Ferenc: Ibolya vígjáték
2004 Kerényi Miklós Gábor: Erdei kalamajka meseparódia
2005 Vajda Katalin: Anconai szerelmesek zenés, pajzán, olasz komédia
2006 Halász Imre: Egy csók és más semmi zenés komédia
2007 Szilágyi-Kellér: 3:1 a szerelem javára komédia 2 félidőben
2008 Wassermann – Leigh: La Mancha lovagja zenés darab
2009/2010 Ivan Kusan:. Galócza zenés komédia
2011  Remsey Jenő: György barát történelmi dráma
2011 Goldoni: Terecske komédia
2012 Shakespeare: Windsori víg nők komédia
2013 Molnár Ferenc: Liliom színjáték
2014. Egner – Tarbay: A három rabló zenés mesejáték
2015. Esmond Rostand: Cyrano dráma
2018. Georged Feydeau: Osztrigás Mici bohózat
2020. Molnár Ferenc: Marsall színmű egy felvonásban
2020 Móricz Zsigmond – B. Török Fruzsina:

Rab oroszlán

keserédes tragikomédia
Robert Thomas: Nyolc nő bűnügyi komédia

 

 

A Drámapedagógiai Műhely színházi- nevelési foglakozásai

 

Szörnyüldöző

Drámafoglalkozás 1. és 2. osztályos gyerekeknek

Mit tegyünk, ha szörnyek riogatnak bennünket? Vannak- e eszközeink és elég bátorságunk, hogy legyőzzük őket? Egy izgalmas játék, melynek során megtanulhatjuk legyőzni félelmeinket.

 

Az Őrző

Drámafoglalkozás 5. és 6. osztályos gyerekeknek

Milyen az a világ, amelyben élni szeretnénk? Mi az ára, ha lemondunk arról, hogy beleszólhassunk a sorsunk és a körülöttünk lévő világ alakításába? Egy játék a közösségben betöltött szerepünkről, döntéseink felelősségéről és következményeiről.

 

Tréfa

Drámafoglalkozás 7. és 8. osztályos fiataloknak

A foglakozás azt próbálja körüljárni, hogy milyen élethelyzet sodor valakit „rossz” társaságba?  Mi vonz bennünket egy közösségben és mit vagyunk hajlandóak megtenni azért, hogy az befogadjon, elfogadjon bennünket.

 

Létkérdések

Drámafoglalkozás 9. és 10. osztályos fiataloknak

Egy játék alapvető emberi kérdésekről: valóban azok a fontos dolgok, amelyeket a társadalom annak tart? Mi történik, ha ezek az értékek megkérdőjeleződnek?

 

Ridegtartás

Drámafoglalkozás szülőknek a szülői háttár sorsformáló hatásáról.